Интеллект-карта как средство формирования регулятивных УУД обучающихся 5-7 классов на уроках информатики и ИКТ

Intellect card as a means of forming regulative universal learning activities of 5-7 forms pupils on the lessons of Informatics and Information and Communication Technologies

  • М. О. Панас ФГБОУ ВО «Шадринский государственный педагогический университет»
Ключевые слова: интеллект-карта, регулятивные УУД, развивающие педагогические технологии, урок информатики и ИКТ, intellect-card, regulative universal learning activities, developing pedagogical technologies, lesson of Informatics and ICT

Аннотация

В работе изложены теоретические основы метода интеллект-карт, рассмотрены влияние интеллект-карт на формирование регулятивных универсальных учебных действий, описан способ формирования регулятивных УУД обучающихся на уроках информатики и ИКТ, а также показан метод построения интеллект-карт.

Annotation: Theoretical basis of the method of intellect-cards are given in the work, the influence of intellect-cards on forming the regulative universal learning activities is viewed, the way of forming the regulative universal learning activities of pupils on the lessons of Informatics and ICT is described and the method of making intellect-cards is shown.

Биография автора

М. О. Панас, ФГБОУ ВО «Шадринский государственный педагогический университет»

студентка факультета информатики, математики и физики

Опубликован
2019-01-10
Раздел
5.8. Педагогика