Психолого-педагогический аспект в организации практики студентов педагогических вузов
Psycho-pedagogical aspect in the organization of the students practice of pedagogical universities
Аннотация
В статье рассматривается профессиональная подготовка бакалавров направления подготовки «Психолого-педагогическое образование» в условиях производственной практики. Практика студентов педагогического вуза организовывается с учетом ее психолого-педагогических аспектов. Психолого-педагогический аспект отражает эмоциональную сферу в профессиональной подготовке студентов-бакалавров. В статье представлен психолого-педагогический аспект реализуемый в условиях различных типов практики: ознакомительной, психолого-педагогический, социально-педагогический и научно-исследовательский. Сформулирован ценностно-смысловой результат для студента практиканта после прохождения данных типов практик.
Abstract: The article deals with the vocational training of bachelor’s degrees in the field of training "Psycho-pedagogical education" in the conditions of industrial practice. The practice of students of the pedagogical university is organized taking into account its psycho-pedagogical aspects. The psycho-pedagogical aspect reflects the emotional sphere in the vocational training of bachelor students. The article presents the psycho-pedagogical aspect realized in the conditions of various types of practice: educational, psycho-pedagogical, socio-pedagogical and research. The value-sense result for the student of the practitioner after passing these types of practices is formulated.