Специфика организации коррекционно-педагогического сопровождения умственно отсталых младших школьников в условиях образовательной организации: из опыта работы ГБОУ школы №21 г. Краснодара
The specifics of the organization of correctional and pedagogical support for mentally retarded younger schoolchildren in the conditions of an educational organization: from the experience of school No. 21 in Krasnodar
Аннотация
В статье рассматривается проблема организации коррекционно-педагогического сопровождения умственно отсталых младших школьников. Описана модель организации процесса коррекционно-педагогического сопровождения обучающихся в соответствии с требованиями государственного стандарта образования лиц с интеллектуальными нарушениями, механизмы ее реализации и варианты взаимодействия специалистов комплексной программы внеурочной деятельности на базе специальной (коррекционной) школы, с учетом требований государственного стандарта образования лиц с интеллектуальными нарушениями.
Abstract: The article deals with the problem of the organization of correctional and pedagogical support for mentally retarded younger schoolchildren. The model of the organization of the process of correctional and pedagogical support of students in accordance with the requirements of the state standard of education of persons with intellectual disabilities, the mechanisms of its implementation and options for interaction of specialists are described. a comprehensive program of extracurricular activities on the basis of a special (correctional) school, taking into account the requirements of the state standard of education for persons with intellectual disabilities.