Проблемы изучения биохимической составляющей учащимися с ОВЗ
Problems in the study of the biochemical component students with disabilities
Аннотация
В данной статье затронута проблема преподавания биологии и химии школьного курса учащимся с ограниченными возможностями здоровья. Рассматриваемый вопрос является актуальным, так как у большинства учащихся с ОВЗ недостаточный уровень познавательной активности, снижен уровень самостоятельности и работоспособности. Поэтому авторы определяют пути повышения эффективности коррекционно-развивающего процесса при изучении биохимических составляющих в школьных курсах биологии и химии.
Annotation: This article touches upon the problem of teaching biology and chemistry of school course to students with disabilities. The question under consideration is relevant, since most students with disabilities have insufficient level of cognitive activity, reduced the level of independence and efficiency. Therefore, the authors identify ways to improve the efficiency of correctional and developmental process in the study of biochemical components in school courses of biology and chemistry.