Теоретические аспекты проблемы развития исследовательских умений младших школьников
Theoretical aspects of problems of development of research skills
Аннотация
Н.М. Жданова,
канд. пед. наук, доцент кафедры теории и методики начального образования
ФГБОУ ВО «Шадринский государственный педагогический университет»
г. Шадринск, Россия
Т.В. Грибанова,
бакалавр педагогического факультета
ФГБОУ ВО «Шадринский государственный педагогический университет»
г. Шадринск, Россия
Теоретические аспекты проблемы развития исследовательских умений
младших школьников
В статье рассматриваются актуальные вопросы проблемы развития исследовательских умений у
учащихся начальных классов. Особое внимание уделяется теоретическим аспектам данной проблемы.
Учебно-исследовательская деятельность, умения, исследовательские умения.
N.M. Zhdanovа,
cand. of pedagogical sciences, docent of the chair of theory and methodic of
primary education Shadrinsk state pedagogical university
Shadrinsk, Russia
T.V. Gribanova,
bachelor of the pedagogical faculty Shadrinsk state pedagogical university
Shadrinsk, Russia
Theoretical aspects of problems of development of research skills
The article considers topical issues in the development of research skills among primary school pupils. Sp
Educational research activity, skills and research skills.ecial attention is paid to theoretical aspects of the problem.
Keywords: Educational research activity, skills and research skills.