Формирование у детей 6-7 лет представлений о материках в процессе проекта «Путешествие по карте»
The formation of ideas about the continents in 6-7 years old children during the project “Traveling on the map”
Аннотация
В статье рассматривается проблема потребности повышения первичных географических представлений, которые оказывают влияние на формирование у детей представлений о материках. Целью данной работы является определение педагогических условий, эффективно влияющих на формирование у детей старшего дошкольного возраста представлений о материках в процессе проекта. Ведущими методами исследования проблемы являются теоретический анализ психолого-педагогической литературы и педагогический эксперимент. Основные результаты статьи: раскрыты представления о материках у старших дошкольников; охарактеризован проект как средство формирования у старших дошкольников представлений о материках, представлен проект «Путешествие по карте» по формированию у детей 6-7 лет представлений о материках и определена его эффективность.
Abstract: The article deals with the problem of the necessity to increase the primary geographical representations that influence the formation of children's ideas about the continents. The purpose of this work is to determine the pedagogical conditions that effectively influence the formation of ideas about the continents in older preschool children during the project. The leading research methods of the problem are theoretical analysis of psychological and pedagogical literature and pedagogical experiment. The main results of the article: disclosed ideas about the continents among older preschoolers; the project is characterized as a means of forming ideas about the continents in older preschoolers, the project "Traveling on the map" is presented to form ideas about the continents in 6-7 years old children and its effectiveness is determined.