Приобщение детей дошкольного возраста к народной культуре в условиях семейного воспитания
Introduction of children of preschool age to folk culture in conditions of family education
Аннотация
Статья посвящена проблеме приобщения детей дошкольного возраста к народной культуре в семье на примере русской народной культуры. В ней подробно раскрыты представления о мужественности и женственности, о роли отца и матери в жизни семьи, бытовавшие ранее в народе. Кроме того, в статье предложены возможные формы взаимодействия ребенка и родителей по формированию у него интереса к традициям и обычаям русского народа. Исследование проводилось в рамках гранта «Педагогическое сопровождение семьи как субъекта системы дошкольного образования» договор №27М от 22.01.2018.
Annotation: The article is devoted to the problem of introducing preschool children to the folk culture in the family by the example of Russian folk culture. It details the concept of masculinity and femininity, the role of father and mother in family life, which existed earlier in the people. In addition, the article proposes possible forms of interaction between the child and parents to form his interest in the traditions and customs of the Russian people. The study was carried out within the framework of the grant "Pedagogical support of the family as a subject of the preschool education system" contract No. 27M of January 22, 2018.