Онлайн платформы как средство контроля усвоения знаний в условиях дистанционного преподавания английского языка
Online platforms as means of control of the knowledge assimilation in the context of distance teaching of the English language
Аннотация
В статье дается характеристика ряду онлайн платформ: Zoom, социальные сети, Kahoot!, Quizizz, Joyteka, Google документы. Оцениваются их преимущества и недостатки, а также возможности их комбинирования для повышения эффективности контроля усвоения знаний в условиях дистанционного преподавания английского языка. Особое внимание уделено устному и письменному виду контроля, проблемам, возникающим при их проведении в дистанционном формате, а также предлагается пути решения этих проблем. Также в статье приведены примеры заданий по разным разделам английского языка, созданные с помощью онлайн платформ.
Abstract: The article gives a description of a number of online platforms: Zoom, social networks, Kahoot!, Quizizz, Joyteka, Google documents. The author evaluates their advantages and disadvantages, as well as the possibility of combining them with the aim of improving the effectiveness of control of knowledge assimilation in distance teaching of the English language. Particular attention is paid to the oral and written forms of control, the problems that arise when they are carried out in a remote format, and ways to solve these problems. The article also provides examples of tasks in different sections of the English language, created using online platforms.