Характер человека во фразеологизмах немецкого языка
The character of a person in the phraseological units of the German language
Аннотация
В статье рассматривается один из основных аспектов языкознания – фразеология. Фразеологизм является особым структурным элементом языка, в котором заключена история народов, их культура и самосознание. Большое количество фразеологизмов берет свое начало в отражении человеческого характера, национальных стереотипов поведения. В данной статье объясняется актуальность использования фразеологизмов в изучении языка и общении. Авторы обращают внимание на следующее лингвистическое явление – фразеологизмы-антропономинанты, которые дают характеристику индивидуума по внешнему виду, а именно с помощью антропологических и физиологических характеристик, являющимися внешними признаками человека. В статье доказывается, что немецкий язык имеет уникальный огромный спектр фразеологических единств, отражающие мировоззрение, образ жизни и черты характера человека.
Abstract: The article considers one of the main aspects of linguistics - phraseology. Phraseologism is a special structural element of the language, which contains the history of peoples, their culture and self-consciousness. A large number of phraseologisms originates in the reflection of human character, national stereotypes of behavior. This article explains the relevance of phraseologisms in language learning and communication. The authors draw attention to the following linguistic phenomenon - phraseologisms-anthroponominants, which give a characteristic of the individual in appearance, namely, using anthropological and physiological characteristics, that are external features of a person. The article proves that the German language has a unique huge range of phraseological unity, reflecting the worldview, lifestyle and character traits of a person.